Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Általános szerződési feltételek

 

Általános szerződési feltételek

 

1. Szolgáltató adatai

Szolgáltató neve: Afrikatextil Korlátolt Felelősségű Társaság

Szolgáltató székhelye: 6795 Bordány Béke dűlő 56.

Szolgáltató telephelye( levelezési címe): 6800 Hódmezővásárhely Oldalkosár u.9. 1/3

Szolgáltató telephelye (személyes átvevőpont) : 6800 Hódmezővásárhely, Kinizsi u. 29.

Szolgáltató elektronikus levelezési címe: afrikatextil@gmail.com

Cégjegyzékszám:06-09-027152

Nyilvántartásba bejegyző hatóság: Szegedi Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 27395983-2-06

Telefonszáma: +36302685130

Képviseli:  Ecker Szilvia ügyvezető

A szerződés nyelve: magyar

A tárhely szolgáltató neve és címe: ShopRenter.hu Kft.

4028 Debrecen Kassai út 129., e-mail: Info@shoprenter.hu

 

2. Alapvető rendelkezések:

2.1    A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.          

2.2    A jelen Szabályzat 2022. április 01. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot (a módosításra okot adó körülmények páldául: szállítsi költség változása, jogszabály-változás, üzleti érdek, céggel kapcsolatos változások). A módosításokat a Szolgáltató azok hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalon közzéteszi. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan érvényes.

2.3    Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.       

2.4    Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.     

 

 

3. Regisztráció és /vásárlás    

3.1  Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.         

3.2 Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.       

3.3 A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.

3.4 A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.         

 

4. Megvásárolható termékek és szolgáltatások köre

4.1 A weboldalon megjelenített termékek kizárólag online vásárolhatóak meg, a feltüntetett árak bruttó árak[U2] , tartalmazzák az általános forgalmi adót ÁFA), de nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség tartalmazza a csomagolási költséget is.

4.2 Szolgáltató a termékről több részletes fotót, leírást, termékismertetőt rak fel a weboldalra. A termékfotók a különböző digitális eszközön a valóságtól eltérő színben jelenhetnek meg, ezen eltérésekért felelősséget Szolgáltató nem vállal.

4.3 Az éppen aktuális akciókról, kedvezményekről Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat, az akció előtt legalább 3 (három) munkanappal.

4.4  Ha a Szolgáltató minden gondossága ellenére, vagy  rendszerhiba miatt hibás vagy nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott árától jelentősen eltérő ár, netalán 0 Forintos vagy „1” Ft-os ár kerül a termékoldalra, Szolgáltató nem köteles a terméket a hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a Felhasználónak a termék helyes áron történő szállítását, amelynek ismeretében a felhasználó elállhat vásárlási szándékától. Jelentős eltérésnek minsőül a hazai joggyakorlatnak megfelelően – az adott termék piaci értéktől akár pozitív, akár negatív irányban minimum 50%-kal történő eltérés.

4.5 “Hibás ár esetén” esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.           

 

5.      A rendelés menete         

5.1    Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.           

5.2    Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek mennyiségét beállítja.

5.3    Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.           

5.4    Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „vásárlás folytatása” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát és mennyiségét. A „törlés - X” ikonra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítéséhez a „frissítés/kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó.          

5.5    Felhasználó kiválasztja a szállítási címet, beállítja a számlázási címet, ha eltér a szállítási címtől, majd a szállítási/fizetési módot.

5.6    Fizetési módok:

5.6.1  Átutalással: Felhasználó a megrendelést visszaigazoló e-mailben található bankszámlaszámra köteles utalni a végösszeget, erre a visszaigazolást követően 3 (három) munkanap áll rendelkezésére. A határidő után a rendelés érvényét veszti, törlődik a rendszerből, a vásárlást meg kell ismételnie felhasználónak. Mivel árukészletünk folyamatosan változik, ilyen esetben Szolgáltató nem garantálja ugyanazon termékek újra megrendelhetőségét.

5.6.2  Bankkártyás fizetés: az OTP Simple Pay biztonságos fizetési rendszerén keresztül bankkártyával történhet a fizetés.

5.6.3  Készpénzzel: kizárólag a weboldalon keresztül megrendelt termékeket lehet készpénzzel is kifizetni, helyszíni vásárlásra nincs lehetőség. A fizetés és átvétel is a hódmezővásárhelyi bemutató termünkben történik.[U3] 

5.6.4. Utánvéttel: mindkét szállítási lehetőségünkkel lehet utánvéttel is kiegyenlíteni a számlát. A futárnál kártyával és készpénzzel, a Foxpost automatánál bankkártyával lehet fizetni.[U4] 

 

5.6.5  Szállítási módok és költségek:[U5] 

a)            Gls futárszolgálattal: házhozszállítással és csomagpontra történő szállítással, a szállítócéggel szerződésben rögzített kedvezményes áron. A szállítási költség súly alapján történik kiszámításra, az Európai Unió területén is széles körben, kedvezményes áron.

b)            Foxpost automata: üzleti csomagban meghatározott szállítási költség, bruttó 1100 Ft. Ez az ár csak automatába történő szállításra vonatkozik és 30 Ft [U6] csomagolási költséget tartalmaz.

c)           35.000 Ft azaz harmincötezer forint feletti vásárlás esetén a kiszállítás ingyenes.

5.7    Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Felhasználót az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.   

5.8    A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza, külön kérésre email-ben is elküldjük[U7] . Az elállási nyilatkozatminta letölthető oldalunkról.

Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. A csomag-automatába történő kézbesítés esetén az átvételi időpontokat a csomagautomata helyzete szerinti nyitva tartási idő szabályozza.    

5.9    Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.          

5.10   Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.   

 

5.11   Adatbeviteli hibák javítása:

Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására, amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiséget, majd megnyomja a „frissítés/kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor az „X” „törlés” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.         

5.12   Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben a Felhasználóhoz, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt vagy az internet szolgáltató hibája miatt nem tud üzenetet fogadni.  

5.13   Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.      

 

6. A megrendelések feldolgozása és teljesítés

6.1    A megrendelések feldolgozása munkaidőben (H-P: 7:00-15:00h.) történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő 2 (kettő) munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy tudja-e teljesíteni a megrendelést[U8] .             Szolgáltató az 5.12 pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.  

6.2    A terméket akkor indítjuk útnak, amikor a vételár a Szolgáltató számláján jóváírásra kerül. Szolgáltató hetente kétszer, hétfőn és szerdán ellenőrzi a banki befizetéseket és a befizetést követő 3-5 munkanapon belül adja át a megrendelést a választott kézbesítési módtól függően kézbesítésre. Ünnepnapokon és hétvégeken a rendelések feldolgozása és a csomagkézbesítés szünetel.       6.3       A webáruházban több termék egyidejű rendelése egy rendelésnek minősül, tehát értelemszerűen egy csomagban küldjük a termékeket. A megrendelt termékek megfelelő kiszállítás érdekében ügyeljen arra, hogy a szállítási cím megadásakor az adatok a valóságnak megfelelően, pontosan legyenek feltüntetve (pl. épület, lépcsőház, stb.) és hogy a címzett neve az ajtón/postaládán/csengőn megfelelően fel legyen tüntetve.

 

7.      Elállás joga

7.1    Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

7.2    Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg. A Ptk. 8:1. § (1) bekezdés 3. pontja alapján fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy az üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.      

7.3    Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

7.4    Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban, a mellékelt „Elállási nyilatkozat” adatlap segítségével, vagy személyesen is a bemutató teremben. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

Továbbá, Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t a bemutatóteremben. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi vagy Szolgáltató címen leadja.

7.5    A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.         

         Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.       

         Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.

8. Elállási jog gyakorlásának a menete:         

8.1    Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein írásban (minta 1. sz. mellékletként csatolva) jelezni.

         Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi írásos elállási nyilatkozatát Szolgáltató a postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email-en keresztül történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.

8.2    A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül).

8.3    A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.         A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

 8.4   Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.       

8.5    Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve az kiszállítási díjat is.   

8.6    A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.      

8.7    A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és funkciójának megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

 

9. Szavatosság

9.1.    Amennyiben a Szolgáltató által értékesített termék hibásnak minősül például amennyiben lyukas, szakadt, nyomdai hibás vagy nem megfelelő méretben kerül megküldésre, vagy nem felel meg a leírásban foglaltaknak. Mivel az anyagokat méretre szabjuk, így nem lehetséges komoly indok nélkül elállni a szerződéstől.

9.2    Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

9.3    Ugyancsak nem minősül hibás teljesítésnek, amennyiben

-             a termék tényleges színe nem azonos a Fogyasztó digitális készülékén látott színnel,

-             mintázata a valóságban nagyobbnak, kisebbnek vagy másnak tűnik, mint ahogy azt a Fogyasztó előzetesen elgondolta,       

-             a beavatás során az anyag engedi a színét és maradandó festékkieresztés történik, vagy foltot hagy,

-             matrica nem szakszerű levétele során az anyag sérül,

-             a textília feldolgozásra került, vagy a felhasználó belevágott, felvágta, kiszabta és azt követően veszi észre a hibát

-             az anyagot nem a csatolt kezelési útmutató szerint használják, avatják be, stb.

-             termék már nincsen eredeti állapotban (pl.: szennyezett textiltermék, stb.)

-             a termék a szállítást követően megsérült (pl.: kiszakadt textiltermék, stb.)

-             a terméken kisebb szennyeződés található, amely mosással eltávolítható

 

9.4    Hibás teljesítés esetén a Szolgáltató a Fogyasztó – választás szerint – kicserélést vagy az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.          

9.5    Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 (kettő) hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

9.6    A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.  

10. A szavatossági igény esetén történő eljárás

10.1   Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.

10.2   A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

10.3   A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).   

10.4   A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni

10.5 Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.    

10.6   A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kicserélést vagy az árleszállítás miatti pénzvisszatérítést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.         

 

11. Vegyes Rendelkezések

11.1   Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.   

11.2   Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.      

11.3   Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.  

11.4   Felek rögzítik, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a felhasználók kifejezetten tudomásul veszik, hogy a felhasználó és a Szolgáltató viszonylatában az irányadó jog a magyar jog. Amennyiben a felhasználó fogyasztó, úgy a Pp. 26. § (1) bekezdése alapján a fogyasztóval szemben a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság kizárólagosan illetékes.      

11.5 Szolgáltató megfelel a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELET-nek.      

12. Panaszkezelés rendje

12.1 Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.     

12.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.        

12.3 Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.      

12.4 Tájékozatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:    

12.5   A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu   

         A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:   

Csongrád Megyei Békéltető Testület       

Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.      

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék  

Fax száma: (62) 426-149

Név: Dékány László, Jerney Zoltán         

E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.h

12.6   A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az  ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

 12.7  Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

Budapesti Békéltető Testület       

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.  

Telefonszáma: (1) 488-2131       

Fax száma: (1) 488-2186

Név: Dr. Baranovszky György    

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;

12.8   A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

12.9   Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

12.10   Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

  13. Szerzői jogok

  13.1 Miután az Afrikatextil.hu mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az Afrikatextil.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

  113.2  Az Afrikatextil.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.

13.3.  A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.

13.4.        Tilos az Afrikatextil.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás

Az Afrikatextil név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.

  13.5 Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja. 

Hódmezővásárhely, 2022. április __

 

1.       sz. melléklet

Nyomtatvány a szerződéstől való elállásától

(csak abban az esetben töltse ki és küldje el ezt a formanyomtatványt,

amennyiben a szerződés elállása mellett dönt)

 

Afrikatextil Korlátolt Felelősségű Társaság

6800 Hódmezővásárhely Oldalkosár u.9. 1/3

afrikatextil@gmail.com

 

Ezennel értesítem/értesítjük (*), hogy a ______________ megrendelésszám alatt létrejött adásvételi szerződéstől elállok/elállunk (*) a következő árut  illetően: ..............

 

Megrendelés időpontja/kézbesítés időpontja: ..............

 

A felhasználó/felhasználók neve...............

 

A felhasználó/felhasználók címe..............

 

A vonatkozó számla száma: ……………….

 

Dátum ..................

 

 

______________________________________

A felhasználó/felhasználók aláírása


Az oldal tetejére